دکتر اخوان آذری

آقای دکتر بیژن اخوان آذری

دکتر بیژن اخوان آذری در تاریخ ۱۳۲۱ در شهر رشت استان گیلان دیده به جهان گشود، ۶ سال ابتدایی را در دبستان رشدیه رشت و ۶ سال متوسطه را در دبیرستان ادیب تهران گذراند و در سال ۱۳۴۰ وارد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران شد.

پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان سپاهی بهداشت به سراوان در استان سیستان و بلوچستان اعزام و پس از پایان خدمت و طی قرارداد با سازمان سپاه بهداشت به مدت ۱۰ ماه در بندر لنگه استان هرمزگان مشغول به کار شد.

ایشان در سال ۱۳۴۸ به کشور انگلستان رفته و دوره‌های Post Graduate در Residency را در مرکز آموزشی و دانشکده‌ای دندانپزشکی در لندن و لیورپول در رشته جراحی دهان، فک و صورت گذراندند.

پس از اتمام دوره‌های فوق در سال ۱۳۵۲ به ایران بازگشت و به دعوت بخش جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی فردوسی مشهد به عنوان استادیار و سپس مدیر گروه مشغول به کار شد. ایشان در این دوره از زحمات و خدمات دکتر هوشنگ فرشید به عنوان ریاست دانشکده و استاد بخش جراحی و تدریس در این بخش را همواره به نیکی یادآور می‌شوند.

در طول زمان شش سال و نیم که در دانشکده فردوسی به تدریس مشغول بودند یکسال از این زمان را به عنوان مرخصی مطالعاتی در Queen Victoria Hospital در دانشگاه لندن که یک مرکز جراحی دهان، فک و صورت و جراحی پلاستیک بود به کار و مطالعه پرداخت.

در مرداد ۱۳۵۹ ناگزیر دانشگاه را ترک کرد و به تهران نقل مکان نمود. چند ماه بعد با شروع جنگ تحمیلی بین عراق و ایران از ایشان دعوت به عمل آمد که در بیمارستان‌های مختلف تهران: فیاض یخش، امیرالمؤمنین و نیروی دریایی و بیمارستان‌های خصوصی مانند ایرن مهر و آسیا به درمان مجروحین جنگی مشغول شود. ایشان بیش از یک هزار مجروح جنگی که اکثر قریب به اتفاق موارد پیچیده تروما در ناحیه دهان، فک و صورت تحت جراحی قرار دادند.

در سال ۱۹۸۳ اولین سخنرانی علمی ایشان درباره مجروحین جنگ  Gun – Shot Wound در کنگره International Congress of Oral & Maxillofacial Surgery در برلین مورد توجه قرار گرفت و به همین منظور دانشگاه لندن از ایشان دعوت به عمل آورد تا در آن دانشگاه درباره مجروحین جنگ سخنرانی داشته باشد.

در سال ۱۹۸۲ پس از شرکت و سخنرانی در کنگره جراحان دهان، فک و صورت اروپا که در هامبورگ برگزر شد اولین با ایمپلنتولوژی مدرن به‌صورت علمی و عملی آشنا شد.

سوابق فعالیت‌های علمی و حرفه‌ای:

مدیر گروه بخش جراحی دهان، فک و صورت دانشگاه فردوسی مشهد

مشاور علمی جامعه دندانپزشکی ایران

عضو هیئت مؤسس انجمن ایمپلنتولوژی ایران

ریاست کنگره ۴۳ انجمن دندانپزشکی ایران

ریاست هیئت مدیره انجمن جراحان فک و صورت ایران

ریاست کنگره ۵۱ انجمن دندانپزشکی ایران

ریاست کنگره بین‌المللی ICOI که بوسیله انجمن دندانپزشکی ایران برگزار شد.

ریاست هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران

اجرای بیش از ۲۵۰ سخنرانی در سراسر کشور درباره جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژی.

ایشان با گذشت ۵۴ سال خدمت همچنان به فعالیت خود در درمان بیماران همت می‌گمارند.

 

با امید تداوم فعالیت و موفقیت ایشان در عرصه دندانپزشکی کشور مهر ۱۳۹۸

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *