آقای سمیک پطروسیان

آقای سمیک پطروسیان در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۲۴ در یک خانواده مذهبی و پدری ” کشیش ” به‌ دنیا آمد.
دوران تحصیل ابتدایی را در دبستان ارامنه تهران در خیابان ویلا و دوره متوسطه را در دبیرستان ” کاظم زاده ” در خیابان یوسف آباد به پایان رساند.
اولین روزهای آشنایی ایشان با لابراتوار دندانسازی و کار در آن مربوط به کارآموزی و کار در لابراتوار ” هاواساپیان” طی تعطیلات تابستانی دوران دبیرستان می‌باشد.


دومین تجربه کاری را با کار در لابراتوار دکتر پارکدان آراکلیان در سال ۱۳۴۲ و سپس در سال ۱۳۴۳ در کنار دکتر احیا لابراتوار خویش را راه اندازی نمود.
اولین لابراتوار مستقل و بزرگ خودشان را در سال ۱۳۴۴ روبروی دانشگاه دندانپزشکی تهران تأسیس نمود.
در همان ایام ” اولین لابراتوار دانشگاه ملی ایران ” که بعدها به دانشگاه شهید بهشتی تغییر نام داد راه اندازی نموده و به مدت ۹ ماه به‌عنوان رییس لابراتوار دانشگاه ملی ایران فعالیت داشت.

با تأسیس دانشگاه آزاد به ریاست دکتر هوشنگ فاضل اولین لابراتوار دانشگاه آزاد را راه اندازی نموده و مدتی نیز به‌عنوان سرپرست لابراتوار مشغول به‌کار بودند.
در سال ۱۳۶۱ بزرگترین لابراتوار خویش را که به گواه کارشناسان خارجی بازدید کننده به عنوان بزرگترین و مجهزترین لابراتوار ایران و خاورمیانه شناخته می‌شد را با نام ” لابراتوار پاک ریشه ” تأسیس، تجهیز و راه اندازی نمود.
در این لابراتوار بیش از ۷۳ نفر تکنیسین پسر و دختر که همگی زیر نظر کارشناسان خارجی بنام آن زمان دوره آموزشی خود را گذرانده بودند، بصورت تمام وقت مشغول به‌کار شدند.
در همان ایام توسط وزارت صنایع مبلغ ۷ میلیون دلار جهت توسعه و تکمیل لابراتوار پاک ریشه تخصیص داده شد.
لابراتوار پاک‌ریشه مفتخر به اخذ معتبرین Certificate های مربوطه از بزرگترین و بنام‌ترین تولید کنندگان ایمپلنت از جمله اخذ گواهی به‌عنوان Adviser شرکت BIOHORIZONS آمریکا: گواهی FDA و Carmish آمریکا و نیز گواهی American Institute گردید.
در حال حاضر محل لابراتوار تغییر مکان داده شده است و علی رغم تمامی مشکلات، موانع و کمبودهای حاصل از تحریم‌ها همچنان بصورت تمام وقت و با داشتن بیش از چهل نفر تکنیسین مجرب و کارآزموده مشغول به فعالیت می‌باشد.
در سال ۱۳۶۲ شرکت ایراندنت را جهت واردات مواد و تجهیزات دندانپزشکی تأسیس و همچنان فعالیت آن ادامه دارد. لابراتوار پطروسیان نیز در سال ۱۳۹۱ تأسیس گردید که بعداً به برادر ایشان آقای آرامازد پطروسیان واگذار گردید.
با امید تداوم فعالیت و موفقیت ایشان تیر ۹۷

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *