دکتر جواد آصف برخی

آقای دکتر جواد آصف برخی در تاریخ ۱/۱/۱۳۱۳ در شهر تبریز در خانواده ای مذهبی  متولد شدند.

با توجه به اینکه پدرشان نیز دندانپزشک تجربی بودند ( آقای محمد علی آصف برخی ) از همان زمان کودکی به این حرفه علاقه‌مند شدند.

1

تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی  و دبیرستان را در شهر تبریز به اتمام رسانده و و بنا به توصیه پدرشان در سال  ۱۳۳۶ برای ادامه تحصیل  راهی  کشور آلمان غربی شده و در رشته دندانپزشکی  موفق به اخذ مدرک دکترا از دانشگاه ماربورگ شدند و پس از اتمام تحصیلات  به ایران بازگشته و در شهر تبریز مشغول به طبابت و خدمت به هموطنان کشور خود شدند .

علاقه توامان ایشان به حرفه بازرگانی  و  دندانپزشکی و با توجه به محدودیت مواد و تجهیزات دندانپزشکی در ایران ، مبادرت به اخذ تعدادی نمایندگی از چندین کشور اروپایی نمودند و بعنوان اولین دندانپزشک بازرگان ایرانی در شهر تبریز تحت عنوان کالای دندانپزشکی دکتر آصف برخی آغاز  به کار نمودند .

ایشان پس از گذشت  چندین سال فعالیت خود را منحصرا به حرفه بازرگانی معطوف نموده وهمزمان با اخذ فرمول ساخت بعضی مواد دندانپزشکی از کشورهای اروپایی نظیر دوپلیکات و گچ کروم کبالت که در زمان خود جزو جدید ترین مواد دندانپزشکی بوده است اقدام به تولید و عرضه آن در داخل کشور و بازار دندانپزشکی کشورمان نمایند .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصتی پیش  آمد  تا دوباره به حرفه دندانپزشکی روی آورده و بصورت داوطلبانه نسبت  به طبابت در روستاهای دور افتاده در جهاد سازندگی فعالیت نمایند .

متاسفانه ابتلای ایشان به بیماریهای پارکینسون  سبب گردید بطور کامل از حرفه دندانپزشکی کناره گیری نموده و در اسفند ماه ۱۳۷۸ در سن ۶۵ سالگی دارفانی را وداع گفتند .

امروزه نیز پس از گذشت بیش از ۷۵ سال از آغاز فعالیت دکتر آصف برخی درحرفه دندانپزشکی ، در آستانه فعالیت نسل چهارم این خانواده د زمینه واردات مواد و تجهیزات دندانپزشکی  از سال ۱۳۸۰ تحت نام شرکت صنعتی پزشکی دریاب شمیران به مدیریت آقای حسن آصف برخی، پسر آن مرحوم مشغول به فعالیت در زمینه ارائه بهترین تکنولوژی روز دنیا در زمینه  تولید و پخش مواد و لوازم  دندانپزشکی  به هموطنان خود هستیم .

2

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *